Belépés
Játékmechanikai ismertetők
1 / 1 oldal
Játékmechanikai ismertetők
Attribútumok és játékok
Tradicionális RPG-kel ellentétben nálunk nincsenek szintek és tapasztalati pontok, mivel a tapasztalatokat nem lehet számban kifejezni. Cserébe viszont megtartottuk a képességeket kifejező attribútumokat, amelyek három fő elemből állnak:
Erő: Magába foglalja a rövid és hosszú távon kifejthető fizikai energiát.
Ügyesség: Reflexek, hajlékonyság, célzóképesség... stb.
Intelligencia: Elsősorban a memóriát és a mentális befogadóképességet, a tanulás sebességét befolyásolja.
Ezek azok az elemek, amelyek a játékosok által befolyásolhatóak, fejleszthetőek vagy rombolhatóak. Legalacsonyabb értékük a 0, legmagasabb természetesen elérhető értékük pedig minden fajnál változó. Egy karakter előtörténetének elfogadását követően az Alkotó meghatározza az attribútumok alapértékét és további, szabadon szétosztható pontokat biztosít melléjük, hogy a játékos saját ízlése szerint ossza szét azokat. Ezt a mennyiséget a karakter kora és előtörténete határozza meg.
A fejlődésre több lehetőséget is biztosítunk itt a fórumon. Minden esetben van lehetőség Karakter Pontok (Character Points angol kifejezés alapján a továbbiakban csak CP) szerzésére, amelyek többek között az erő, az ügyesség és az intelligencia értékek javítására is szolgálnak, valamint képességek tanulására és fejlesztésére is felhasználhatók.
- Fajok maximális attribútumai:
Sorhar Thalamok: E-40; Ü-50; I-60;
Goltgar Thalamok: E-60; Ü-50; I-40;
Palamar Thalamok: E-50; Ü-50; I-50;
Annel Pixik: E-20; Ü-50; I-80;
Flürnel Pixik: E-20; Ü-80; I-50;
Khalamixek: E-60; Ü-60; I-30;
Mahraik: E-30; Ü-50; I-70;
Blaftok: E-40; Ü-60; I-50
Minden faj átlagos egyedének attribútum-értéke a fentebb leírt maximum értékek egyharmada (felfelé kerekítve).
A fórumon elérhető játékok:
Egyéni regék: Ezek teljes mértékben a játékos fantáziájából lépnek ki, hogy megcsillogtathassa írói képességeit és bővíthesse karakterének történetét. A minimum szókövetelmény 2000 szó és az alap jutalom mindig 2 CP, az extra jutalom pedig X pénz. Havonta csak egy egyéni regét jutalmazunk karakterenként.
Páros regék: Itt két különböző játékos karakterei lépnek interakcióba egymással egy szabadon választott helyszínen. Egy-egy hozzászólásnak (továbbiakban csak reag) nincsenek szókövetelményei, de azért törekedjetek az igényességre és a játék végén legyen meg fejenként 1500 szó. Az alap jutalom mindig 2 CP, az extra jutalom lehet X pénz, vagy kisebb tárgy. Havonta csak egy páros regét jutalmazunk karakterenként.
Állandó történések: Előre megírt, változatos játékok, melyeket a játékosok egyszer végigjátszhatnak a karaktereikkel és a "fedőlapon" leírtaknak megfelelően helyezhetik el az egyéni, illetve a páros regék között. Az alap jutalom a "fedőlapon" van feltüntetve és ezekért a játékokért nem jár extra jutalom.
Tervezett események: Alkotók által meghirdetett, mindig Canon játékok, amelyek legalább kettő játékossal és egy Alkotóval játszódnak le. Az alap jutalmak értük mindig X pénz, 2-4 CP és egy kisebb tárgy, az extra jutalmak pedig lehetnek felszerelések, illetve személyes képességek.
Extra jutalmat érdemel a játékos, ha...:
- ...a regéket minimális helyesírási hibákkal írta meg, valamint tartalmilag a világba illik, tehát Canonnak vehető.
- ...a tervezett események reagjait minden körben határidőn belül küldi be, de egyszer mindenki csúszhat.
A hozzászólást Alkotó összesen 20 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Jan. 17, 2024 1:41 pm-kor.
Játékmechanikai ismertetők
A képességek
A képességek olyan tulajdonságok, amelyek átlagon felüli teljesítményt engednek meg használójuknak, legyen az fizikai, mentális vagy mágikus. A játéktéren a következő képességekkel rendelkezhet egy JK:
Passzív képességek: Lehetnek veleszületettek, vagy kitanultak is. A karakter ezeket a képességeket komolyabb megterhelés nélkül képes használni, bármikor.
Fizikai képességek: Különleges technikák, amelyeket a karakter elsajátíthat. Öt különböző, harcstíluson alapuló főkategóriájuk van: Pusztakezes, Botfegyveres, Lőfegyveres, Könnyűfegyveres és Nehézfegyveres.
Mágikus képességek: Mindennemű varázslat ide tartozik, amelyet a karakter irányítani képes. Kettő főkategóriájuk ismert ezeknek a képességeknek: Elemi mágiák, amelyek a környezetben található hat elemet képesek irányítani, valamint Szellemi mágiák, amelyek a használójuk akaratát képesek megvalósítani.
A fizikai és mágikus képességek további két alcsoportra oszthatók: Alkalmi, valamint fenntartott. Az alkalmmi képességeket csak alkalmanként tudja "aktiválni" a használójuk, s az azonnal kifejti a hatását, míg a fenntartott képességek egészen addig aktívak és fejtik ki a hatásukat, amíg a karakter egy másik képességet nem használ, eszméletét nem veszti, vagy meg nem szünteti a mágia folyását.
Képességekre szert tenni többféleképpen is lehetséges. A karakterek dönthetnek úgy, hogy már létező képességeket tanulnak el, amiket a kiképzőtéren és az Új tudás tornyának arkánumában tudnak megtenni. Természetesen ez az opció pénzbe és CP-be kerül, de garantált tudást biztosít mindenkinek, aki a képesség használatának feltételeit kielégíti.
Egy másik lehetőség lehet az, hogy a karakter maga talál ki új képességeket, amelyeket a saját neve alatt elhelyezhet a Magángyűjteményében. Ez természetesen csak CP-be kerül, de egy Alkotónak el kell bírálnia a képességet, így nem biztos, hogy a kívánt hatás egyezni fog a valóságban tapasztaltakkal.
A képességeket lehet továbbá fejleszteni is (Karakter Pontok elköltésével), amely annyit tesz, hogy adott képesség egyik aspektusa megváltozik (1 CP), kiegészül extra hatásokkal (2 CP), vagy teljesen új képességgé fejlődik, az eredetire alapozva (3 CP).
A fejlesztett képesség neve eltérő lesz az eredetitől, s egy képesség fejlesztésére maximum 3 CP-t lehet elkölteni.
Minden fejlesztés egyedi, ezért azok is elsősorban a magángyűjteménybe kerülnek be, s csak azután írhatók fel a karakterlapra, ha egy Alkotó azokat elfogadta.
- Képesség minta:
- Név: A képesség neve
- Típus: Passzív/Fizikai/Mágikus; Alkalmi/Fenntartott; (Elemi/Szellemi)
- Feltétel: Elsajátításhoz szükséges attribútumok minimum szintje; használatához szükséges eszköz.
- Limit: Megszabja, hányszor lehet használni a képességet.
- Hatás: A képesség kifejtett hatása/hatásai
- Név: A képesség neve
A harcrendszer
Gyakran megeshet az, a Kert világában, hogy a szó már nem használ, s ekkor bizony a karaktereknek fel kell készülniük a fizikai konfrontációra. Szerencséjükre, a világnak laza, de jól meghatározott szabájai vannak az efféle események levezetésére.
A körökre osztott világ:
- A kezdeményezés mindig az aggresszort illeti. Amennyiben többen vannak, a további sorrendet kockadobással (D20) kell eldönteni.
- Minden karakter rendelkezik kettő akcióponttal (továbbiakban csak AP), amelyet egy harc-körben elkölthet: mozgásra (saját körében), támadásra (saját körében) és/vagy képesség használatára (a leírás szerint).
- A harcnak vége, ha már csak az egyik fél, vagy egyik sem képes folytatni a harcot.
A mozgás mindig célirányosan történik, három távolsági kategórián keresztül:
Közel - Távol - Nagyon Távol.
A Közel tartózkodó célhoz való mozgás nem kerül AP-ba, míg a Távol tartózkodóhoz való mozgás már igen, és a Nagyon Távol levő célhoz két mozgást kell feláldozni.
Tételezzük fel, hogy a JK ügyetlen volt és megsérült a csatában. Ebben az esetben három különböző sérülésjelző is kerülhet, hat különböző testrészére attól függően, milyen támadás érte, mely részét.
Ezeket a sérüléseket a játékosoknak és az Alkotóknak is ajánlott rögzítenie, a követhetőség kedvéért.
A testrészek: Jobb láb; bal láb; jobb kar; bal kar; törzs; fej.
A sérülésjelzők:
- Könnyed sérülés: A mozgásában nem korlátozza a karaktert, egy napon belül eltűnik. Pl.: karcolások, horzsolások, stb...
- Komoly sérülés: A mozgást nehezíti, kezeléssel pár nap, a nélkül egy hét is lehet a végtag gyógyulási ideje. Pl.: mély vágások, zúzódások, stb...
- Katasztrofális sérülés: A végtag használhatatlanná válik és sürgős kezelést igényel (a karakter, sérülését követő körének végéig). Kezeléssel hét napon túl, akár több hónap is lehet a gyógyulási ideje, de e nélkül a végtag elveszik. Pl.: Csonkítás, nyílt törés, stb...
Ha egy végtagon egy sérülésjelzőből 3 összegyűlik, azok automatikusan egy, az egyel súlyosabb sérülésjelzőre cserélődnek.
Amennyiben valamelyik karakter elveszíti egy végtagját, azt a karakterlapján is fel kell tüntetni. A végtag elvesztése sok negatívummal jár, azonban mi nem soroljuk ezeket fel, hiszen erről nem kell listát tartania mindenkinek.
Természetesen több módja is van annak, hogy a sérüléseket elkerülhesse a karakter, azon kívül, hogy a konfliktusokat betegesen elkerüli. Felszereléseknek hívják őket, amik magukba foglalják a páncélokat, fegyvereket és kiegészítőket.
Páncélok és fegyverek tulajdonságai
A védelmet erősítő páncélokat három kategóriába soroljuk, anyaguk és súlyuk alapján, mindegyik a maga hátrányaival és előnyeivel: Könnyű, Moderált és Nehéz páncél.
Könnyű páncélok: Megvédenek a könnyű sérüléseket okozó fizikai támadásoktól.
Moderált páncélok: Megvédenek a komoly sérüléseket okozó fizikai támadásoktól is, de az ügyesség attribútum értékének csökkenését is okozzák.
Nehéz páncélok: Megvédenek a katasztrófális sérüléseket okozó fizikai támadásoktól is, csökkentik az ügyesség attribútumának értékét és lehetetlenné teszik a mágikus képességek használatát.
A páncélok rendelkezhetnek rezisztenciával is bizonyos támadástípusokra, ami teljesen megvédi a lefedett területet az adott támadástól.
A védelmet természetesen fokozni lehet még, hiszen nem csak azzal vigyázhat magára a karakter, amit hord, hanem azzal is, amit a kezében tart. A fegyvereknek négy típusa van: Botfegyver, Könnyűfegyver, Nehézfegyver és Lőfegyver.
A fegyverek tulajdonságai:
- Dobható: A fegyver távolharcra is használható.
- Egykezes: Forgatása csak egy kezet igényel.
- Kétkezes: Hatékony használata mind a két kezet igénybe veszi.
- Szúró: Ilyen fegyverekkel kihasználhatóak a páncélok gyenge pontjai.
- Vágó: Vérző sérüléseket képes okozni.
- Zúzó: Testet és tárgyat egyaránt képes roncsolni.
Minden fegyvernek van egy találati értéke, amely egy 1-től 6-ig terjedő skálán áll attól függően, milyen gyakorlottan képes kezelni azt a karakter. Amikor a karakter támadás akciót hajt végre egy fegyverrel, egy hat oldalú kocka értéke dönti el, hogy a fegyver eltalálja e az ellenfelét, vagy sem. (Ha a találati értéknél kisebbet dob, a támadás sikertelen.)
- Fegyver példa:
- Név: Buzogány (Könnyű)
- Tulajdonságok: Egykezes; Zúzó
- Feltétel: E.-15, Ü.-10 I.-5
- Találat: 3 - Komoly sérülés
- Kiegészítés: -
- Név: Buzogány (Könnyű)
Kiegészítések és kiegészítők
Minden páncél és fegyver tovább fejleszthető egy eksztra tulajdonsággal, kiegészítések formályában. Ezeket a kiegészítéseket a Nagy Piacon található mesteremberek képesek felhelyezni az eszközökre, a megfelelő ár kifizetése után.
A fentebb említett eszközök mellett minden karakter hordhat magánál 5 darab kiegészítő tárgyat is. Ezek lehetnek mágikus talizmánok, mesterségekhez köthető eszközök/készletek, olajok, mérgek, főzetek... stb.
A hozzászólást Alkotó összesen 53 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jan. 15, 2024 4:06 pm-kor.
Vagyonosodjunk!
A kis erszényről
Így, hogy a legfontosabb dolgokat már letudtuk, beszélhetünk a pénzről! A Kert világában több birodalom létezik, több különböző pénznemmel és kereskedelmi formával, a játéktéren azonban ezeket roppant problémás lenne kezelni, ezért általánosítunk! A karakterlapokon így nem kell feltüntetni, mely pénznemből mennyivel rendelkezik a karakter, elég, ha csak annyit ír, Vagyon: X. Ahol X a rendelkezésre álló pénznemek értékének összege.
A vagyon szerzésére több lehetőség is van, néhánnyal fentebb is találkozhattatok már. Elsősorban ugyebár a foglalkozás az, amely pénzt tud szerezni a karakternek, ám, hogy egy kissé realisztikussá tehessük a témát, mi úgy vettük, hogy a foglalkozással megkeresett napi nyereség teljes egészében a karakter életvitelének fenntartására megy, tehát nettó zéró profitot termel. Vannak ez alól kivételek is, a foglalkozások bejegyzésben megismerkedhettek majd velük.
A lehetséges foglalkozások listáját itt találjátok.
Emellett pénzt lehet keresni még a világ bővítésével is, új varázslatok, harci képességek felajánlásával. Amennyiben a magángyűjteményben elfogadásra kerül egy új képesség, lehetősége válik a karakternek megosztani a világgal, amiért egy kevés pénzt is kaphat.
Röviden így ennyi is volt. Köszönjük, hogy végigolvastad az ismertetőket.
A hozzászólást Alkotó összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Jún. 24, 2023 11:53 am-kor.
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.